اخبار

واریس پا و درمان آن چیست؟

واریس پا و درمان آن چیست؟

واریس چیست؟

واریس نوعی بیماریست که در آن وریدهای پا پیچ در پیچ و برجسته میشوند.ممکن است مختصری خارش داشته باشد . اغلب در زنان میبینید و پیری مستعد کننده افراد به آن است.

علت واریس پا چیست؟

در وریدهای پا دریچه هایی وجود دارند که به صورت یکطرف عمل میکنند.یعنی فقط اجازه میدهند خون به سمت بالا حرکت کند.به این دریچه ها لانه کبوتری میگویند.حال اگر شخصی به مدت طولانی سر پا بایستد ، یعنی شغلش طوری باشد که به مدت طولانی و برای سالها سرپا می ایستاده ، عروق پا گشاد میشوند و دریچه ها از کار می افتند و به علت تجمع خون در پا واریس ایجاد میشود.


1 

علائم واریس پا چیست؟

ü     برجستگی عروق

ü     سوزش و خارش جای واریس

ü     در حالتهای خیلی شدید ممکن است کبودی نیز وجود داشته باش

              

واریس پا و درمان آن چیست؟

1 – جورابهای مخصوص واریس: جورابهایی مخصوص واریسیها وجود دارد که جریان خون را افزایش میدهد.این جورابها را میتوانید از فروشگاههای لوازم طبی تهیه کنید.


2 -اسکلروتراپی : ماده محلولی که سیاهرگ‌ها را تجزیه میکند به داخل سیاهرگ‌های واریسی کوچک تزریق می‌شود. با این کار جریان خون سیاهرگها قطع میشود و  خون آنها به سیاهرگ‌های سالم جریان می یابد.

3- برداشت سرپایی سیاهرگ‌ها : در این روش سیاهرگ‌های واریسی کوچک با ایجاد تعدادی سوراخ کوچک در پوست برداشته می‌شوند. معمولا بیحسی موضعی کفایت می‌کند و اثر باقیمانده از جراحی ناچیز است.

4 -لیزر درمانی : سیاهرگ های واریسی کوچک توسط لیزر سوزانده میشوند.

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰۰:۳۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید