اخبار

دیابتی ها در مصرف توت سفید زیاده روی نکنند

دیابتی ها در مصرف توت سفید زیاده روی نکنند
سایت بیمارستان قدس:آنتی اکسیدان موجود در توت نقش محافظتی در برابر رادیکال‌های آزاد دارد.

به گزارش سایت بیمارستان قدس ،شهاب اولیایی متخصص علوم تغذیه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: آنتی اکسیدان موجود در توت نقش محافظتی در برابر رادیکال‌های آزاد دارد.


این متخصص تغذیه افزود: توت سفید اثر حفاظتی روی سیستم قلب و عروق داشته و فیبر موجود در آن به کاهش کلسترول کمک می‌کند و در برخی موارد موجب کاهش قند خون می‌شود.


وی افزود: لازم به ذکر است که منبع موثقی برای وجود ماده‌ای در توت سفید که به کاهش قند خون منجر می گردد موجود نیست اما گلوکز موجود در توت و یا همان فروکتوز می تواند جایگزین قند مصرفی افراد باشد.


اولیایی اظهار داشت: تامین قند مصرفی بدن توسط توت سفید برای دیابتی ها بسیار جایگزین مناسبی بوده به شرط اینکه در خوردن آن زیاده روی نکنید.


وی تاکید کرد: مصرف این خوراکی خوش طعم برای همه افراد مناسب است ولی در اشخاص دیابتی روزانه ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری استفاده شود.


شهاب اولیایی در ادامه خاطر نشان کرد: فروکتوز دیرتر جذب خون می‌شود شاید از این بابت توت را جایگزینی مناسب برای قند می دانند بنابراین توصیه می‌شود که به جای قند از توت خشک استفاده کنید.


وی افزود: البته توت سفید تازه قند کمتری نسبت به توت خشک داشته و می‌تواند جایگزین قند مصرفی افراد باشد.


اولیایی با بیان اینکه برخی در رابطه با توت آن را بی‌ضرر تلقی می‌کنند گفت: این یک تصور غلط بوده و استفاده بیش از حد آن بخصوص در بیماران دیابتی همان قند مصرفی است بنابراین به هنگام استفاده دقت کنید.

۲۰ خرداد ۱۳۹۵ ۰۴:۲۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید