اخبار

بیماری‌های قلبی و عروقی عامل نخست مرگ و میر در کرمانشاه

بیماری‌های قلبی و عروقی عامل نخست مرگ و میر در کرمانشاه

 

 

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه بیماری‌های قلب و عروق را هم‌چنان عامل نخست مرگ و میر در استان معرفی کرد.

علیرضا قبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: سازمان ثبت احوال کشور یکی از سازمان‌های دولتی است که جمع‌آوری اطلاعات و آمار جمعیتی کشور را به عهده دارد.

وی با بیان اینکه سازمان ثبت‌احوال وظیفه گردآوری چهار دسته اطلاعات اصلی جمعیتی از جمله ثبت ولادت‌، مرگ، ازدواج و ثبت طلاق را برعهده دارد، بیان کرد: این سازمان وظیفه تهیه اطلاعات ثبتی اساسی و صدور مدارک هویتی مانند شناسنامه را نیز برعهده دارد.

مدیرکل اداره ثبت و احوال استان کرمانشاه بیماری‌های قلب و عروق را هم‌چنان عامل نخست مرگ و میر در استان کرمانشاه معرفی کرد و اظهار داشت: استرس، چاقی و کم‌تحرکی مهمترین علل بیماری‌های قلب و عروق است.

وی بیماری ناشی از تومورها و سرطان‌ها را عامل دوم مرگ و میر در استان کرمانشاه دانست و ادامه داد: حوادث و تصادفات رتبه سوم فوت در استان را دارا هستند.

این مسؤول با بیان اینکه در سال گذشته 35 هزار و 686 مورد ولادت ثبت شده است، گفت: در مدت مشابه سال 93 این آمار 36 هزار و 112 مورد بوده است که در مقایسه با آمار سال 94 به میزان 1.2 درصد تولد کاهش داشته است.

قبادی همچنین آمار وفات سال گذشته را 11 هزار و یک مورد اعلام کرد و افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه در سال 93 که 11 هزار و 293 مورد گزارش شده است نشان می‌دهد که مرگ و میر به میزان 2.6 درصد در سال 94 کاهش یافته است.

۱ تیر ۱۳۹۵ ۰۰:۴۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید