اخبار

مصرف داروی خود را به دیگران پیشنهاد نکنید

مصرف داروی خود را به دیگران پیشنهاد نکنید

متخصص محترم داخلی مرکز درمانی بیمارستان قدس گفت: هرگز به فردی که علائمی مشابه علائم بیماری شما دارد مصرف داروهای خود را توصیه نکنید.

 

 

به گزارش روابط عمومی مرکز درمانی بیمارستان قدس ، دکتر تهمینه فربدآرا اظهارکرد: اگر فردی برای بیماری خود به پزشک مراجعه کرده و دارو تجویز شده است، لزوما این دارو برای افراد دیگری که علائمی مشابه علائم این بیماری دارند، ممکن است مناسب نباشد.

وی ادامه داد: از مصرف دارو به صورت سرخود و به پیشنهاد دیگران باید پرهیز شود چرا که این کار بسیار خطرناک است و احتمال ایجاد مسمویت یا تشدید بیماری فرد مصرف کننده وجود دارد.

متخصص محترم داخلی مرکز درمانی بیمارستان قدس گفت: در بیماری هایی مانند سرماخوردگی برخی داروها را داروخانه ها مجازند که بدون نسخه ارائه دهند که برای درمان کوتاه مدت استفاده می شوند ولی چنانچه بیماری و علائم آن تشدید پیدا کرد باید به پزشک مراجعه شود.

فربدآرا اظهارکرد: وقتی پزشک یک بیمار را معاینه و بیماری او را بررسی می کند و زیر نسخه داروی بیمار را امضا می کند، یعنی مسئولیت تشخیص درمان را پذیرفته است اما برای کسی که معاینه نکرده است هرگز خودسرانه نسخه تجویز نمی کند هرچند اگر داروها درست باشند.

وی عنوان کرد: هیچ دارویی مانند آب خوردن کاملا بی ضرر نیست. هر دارویی عوارضی دارد؛ اکنون می بینید که همه کارخانجات دارویی موظف هستند نکات مربوط به معرفی دارو، اثرات مفید و عوارض آن را در بروشور درج کنند. اما پزشک داروهایی را برای بیمار تجویز می کند که بیشترین اثرات مفید و کمترین عوارض را داشته باشد. بنابراین مصرف داروهای خود را به دیگران پیشنهاد نکنید.

۱۳ مهر ۱۳۹۵ ۰۰:۳۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید