اخبار

آیا "آسپرین" یا "اهدای خون" در رفع غلظت خون موثرند؟

آیا "آسپرین" یا "اهدای خون" در رفع غلظت خون موثرند؟

سایت بیمارستان قدس پاوه :‌یک فوق تخصص خون و سرطان بالغین گفت: برخی از غلظت‌های خون، بیماری‌های زمینه‌ای سرطان هستند.

 

 

به گزارش سایت بیمارستان قدس به نقل از ایسنا،دکتر مهیار منصوری اظهار کرد: در برخی مواقع غلظت خون به خاطر استعمال سیگار است و به دلیل کاهش اکسیژن خون، فرد دچار غلظت خون می‌شود.

وی با بیان اینکه افرادی که به بیماری قلبی و ریوی دچار هستند نیز ممکن است دچار غلظت خون شوند، ادامه داد: جاهایی که اکسیژن کم است، غلظت خون ایجاد می‌شود. البته برخی از غلظت‌های خون، بیماری‌های زمینه‌ای سرطان هستند.

این فوق تخصص خون و سرطان بالغین افزود: «پلی سیتمی ورا» نوعی بیماری یا اختلال خونی است که در آن مغز و استخوان بیش از حد مورد نیاز گلبول قرمز می‌سازد و این مدل امکان دارد به سرطان خون تبدیل شود.

منصوری اضافه کرد: استعمال سیگار، زندگی در مناطق کوهستانی(ارتفاعات)، بیماری‌های قلبی و عروقی منجر به ایجاد غلظت خون افراد می‌شود، اما این بیماری‌ها زمینه‌ساز سرطان نیستند.

این هماتولوژیست و آنکولوژیست گفت: چنانچه فردی دچار غلظت خون باشد باید علت غلظت خون را از یک فوق تخصص خون و سرطان جویا شود.
وی با بیان اینکه در بین برخی افراد باب شده که می‌گویند چنانچه غلظت خون دارید قرص آسپرین استفاده کنید یا خون اهدا کنید، بیان کرد: این تجویز از هر کسی برمی‌آید و استفاده دو مورد فوق تنها در حد یک مسکن ساده بوده و نیاز است افراد علت بیماری غلظت خون را با مراجعه به پزشک جویا شوند و چنانچه غلظت خون علتی زمینه‌ای دارد، متناسب با تشخیص پزشک به درمان بپردازد.

 

۱۷ آبان ۱۳۹۵ ۱۰:۴۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید